رد کردن لینک ها

گرامیداشت هفته جهانی زمین پاک در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند/ پاکسازی زمین از زباله

به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی زمین پاک، جمعی از پرسنل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند زباله‌های ریخته شده در طبیعت را جمع آوری کردند تا زمین از زباله پاک شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،هفته جهانی زمین پاک یکی از رویداد مهم جهانی به شمار می‌رود که هر ساله در تمام کشورها برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برگزار می‌شود.

مسئول ایمنی و بهداشت (HSE)سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: روز جهانی زمین پاک که هر ساله در ایران در دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، باید یک جنبش محیط‌ زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

مهندس ایمان فیاجی افزود : برگزاری روز زمین پاک، حفظ کردن زمین از آلودگی و پاکسازی آن از آلاینده‌ها است در واقع از آنجایی که زمین همواره با پیشرفت تکنولوژی های نوین در معرض خطر و آسیب هایی است که در آینده سلامت جوامع مختلف را در هر نقطه از دنیا به چالش خواهد کشید، نامگذاری چنین روزی برای فرهنگ سازی از ضروریات بود. در این راستا به همت تعدادی از پرسنل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و تعدادی از واحدهای مستقر در منطقه به مناسبت هفته زمین پاک محوطه جلوی سردرب منطقه از زباله پاکسازی شد.

وی بیان داشت: هدف از برگزاری این برنامه گرامیداشت هفته زمین پاک و همچنین فرهنگ سازی در راستای حفظ محیط زیست و آلوده نکردن زمین توسط زباله ها و پسماند های تجزیه ناپذیر است..

مهندس فیاجی گفت :امید است که با استمرار این گونه برنامه های زیست محیطی و توجه تمامی دست اندرکاران واحدهای سرمایه گذاری در سال جدید عزم جدی در زمینه تفکیک و مدیریت زباله پیش آید تا ما نیز سهمی هرچند کوچک در حفظ زمین و محیط زیستمان داشته باشیم.

مسئول ایمنی و بهداشت سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این واحد ادامه داد: یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده توسط واحد ایمنی و بهداشت سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان در چند وقت اخیر، آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در سازمان بود که در این طرح زباله های اداری اعم از کاغذ،مقوا و پلاستیک،شیشه و فلز تفکیک به مراکز مجاز بازیافت زباله تحویل داده خواهد شد.. همچنین جا دارد از حضور همه همکاران از جمله پرسنل واحد تولیدی الکترو صدر،بهستان کسرا،مرسا تجارت، رادین تجارت،برلیان افراز کویر قدر دانی کنیم .

انتهای پیام/

به گفتگو بپیوندید

ما را دنبال کنید

اینستاگرام

تلگرام