بررسی پیوند مشترک دانشگاه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بیرجند
به منظور بررسی زمینههای مشترک همکاری علمی وصنعتی میان <strong>دانشگاه صنعتی و</strong>منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی،در راستای توسعه تعاملات علمی و بهرهگیری از ظرفیتهای مشترک دانشگاه و صنعت، نشست مشترکی با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند، مدیر برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی، رئیس گروه حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی و کارشناس انجمنهای علمی دانشجویی با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برگزار شد.
در این دیدار، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند، ضمن قدردانی از حمایتها و همکاریهای ارزشمند منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در برگزاری رویدادهای علمی، به سوابق موفق همکاریهای مشترک از جمله حمایت از برگزاری «کنفرانس فرصتهای سرمایهگذاری استان» در سال ۱۳۹۶ و همچنین فراهمسازی زمینه بازدیدهای علمی دانشجویان از شرکتهای فعال مستقر در منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد.
نقش موثردانشگاهها در فرایند توسعه صنعتی کشور
اقبالی در ادامه با تأکید بر نقش مؤثر دانشگاهها و دانشجویان در فرآیند توسعه صنعتی کشور، ظرفیتهای علمی، پژوهشی و نوآورانه دانشجویان را به عنوان حلقهای مهم و تأثیرگذار در اجراییسازی طرحهای صنعتی و توسعهای استان معرفی نمود و بر ضرورت گسترش ارتباط میان دانشگاه و صنعت تأکید کرد.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز در این نشست ضمن تشریح توانمندیها و ظرفیتهای گسترده منطقه ویژه اقتصادی، از همکاریهای پیشین با دانشگاه صنعتی بیرجند ابراز رضایت کرده و آمادگی این مجموعه را برای توسعه همکاریهای علمی، پژوهشی و فناورانه اعلام نمود.
در ادامه، دکتر اقبالی پیشنهاد برگزاری «نخستین نشست تخصصی حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته» را با مشارکت دانشگاه صنعتی بیرجند و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مطرح کرد که مورد استقبال طرفین قرار گرفت.
در پایان این نشست، مقرر شد کارگروه تخصصی مشترکی به منظور بررسی ابعاد اجرایی، نحوه مشارکت و برنامهریزی برگزاری این رویداد تشکیل شود.




